کاربرد کپسول فلوکونازول 100 و 150 چیست

کپسول فلوکونازول

کپسول فلوکونازول ، کپسول فلوکونازول برای چیست ، کپسول فلوکونازول برای پسردار شدن ، کپسول فلوکونازول 100
کپسول فلوکونازول که بعد از کپسول گاباپنتین معروف ترین کپسول است امروزه بسیار تجویز می شود و در درمان بیماری های زیادی کاربرد دارد.
در این مطلب از سایت دهمین میدان نبرد می خواهیم در مورد کپسول فلوکونازول ؛ ۱۰۰ و ۱۵۰ برای پسردار شدن و چیست صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

آشنایی با کپسول فلوکونازول

کپسول فلوکونازول یک داروی ضد قارچ است که برای درمان برخی عفونت ها استفاده می شود. حالت تهوع و اسهال از عوارض قرص فلوکونازول است.
قرص های فلوکونازول داروهای ضد قارچ هستند که از بسیاری جهات برای درمان عفونت های قارچی مانند عفونت های دهانی یا مجاری ادراری استفاده می شوند.
فلوکونازول یک داروی ضد قارچ است که برای کاندیدیازیس (برفک) ، عفونت های گلو و واژن و سایر عفونت های قارچی کمتر شایع تجویز می شود.
با از بین بردن قارچ ها و مخمرها عفونت را از بین می برد. البته مصرف این دارو فقط توسط پزشک مجاز است و مصرف آن به صورت خودسرانه و بدون نسخه می تواند مضر باشد.
جلوگیری از عفونت مخمر در بیمارانی که بیشتر از سایرین در معرض خطر عفونت هستند مانند شیمی درمانی و پرتودرمانی از دیگر کاربردهای فلوکونازول است. در واقع رشد قارچ هایی که باعث عفونت می شوند را کند می کند.
توجه داشته باشید که فلوکونازول فقط برای درمان عفونت های قارچی مؤثر است و نمی تواند به درمان عفونت های ویروسی مانند سرماخوردگی یا عفونت های باکتریایی کمک کند.
در کپسول ها و قرص های خوراکی ۵۰ ، ۱۰۰ ، ۱۵۰ و ۲۰۰ میلی گرم و همچنین تعلیق خوراکی موجود است. عمدتا در ادرار دفع می شود.
فلوکونازول یک داروی ضد قارچی است که برای کاندیدیازیس (گلو) ، عفونت های گلو و واژن و سایر عفونت های قارچی کمتر شایع تجویز می شود.
این قرص متعلق به گروهی از داروهای ضد قارچ است. این کار با متوقف کردن رشد برخی از انواع قارچ ها انجام می شود.
– قبل از مصرف فلوکونازول و هر بار که بخواهید ، اطلاعات قرص را بخوانید. اگر سوالی دارید ، از پزشک یا داروساز خود سوال کنید.
– این دارو را به صورت خوراکی با یا بدون غذا ، طبق دستور پزشک ، معمولاً یک بار در روز مصرف کنید.
– اگر فرم مایع این دارو را مصرف می کنید ، قبل از مصرف بطری را به خوبی تکان دهید. دوز دقیق را با استفاده از یک قاشق مخصوص اندازه گیری اندازه گیری کنید. از قاشق خانگی استفاده نکنید زیرا ممکن است دوز به درستی اندازه گیری نشود .
دوز دارو به شرایط پزشکی شما و پاسخ به درمان بستگی دارد. برای کودکان ، میزان مصرف این دارو براساس وزن است. به طور کلی ، در کودکان ، دوز دارو نباید از ۶۰۰ میلی گرم در روز تجاوز کند ، مگر اینکه پزشک تعیین کند.
– وقتی سطح دارو در وسط قرار دارد ، دارو بهترین تلاش خود را انجام می دهد. بنابراین ، هر ساعت یک بار دارو را مصرف کنید.
– این دارو را برای تکمیل دوز تجویز شده ادامه دهید ، حتی اگر علائم پس از چند روز از بین بروند. متوقف کردن این دارو زود هنگام ممکن است باعث رشد قارچ شود ، که منجر به بازگشت عفونت می شود
یکی از روشهای درمانی عفونتهای قارچی استفاده از داروهای ضد قارچ مانند کپسول یا قرص فلوکونازول است. آنها برای درمان سایر عفونت ها استفاده نمی شوند. این داروها باید با احتیاط مصرف شوند زیرا عوارض جانبی شدیدی دارند.
قرص های فلوکونازول بخشی از کلاس داروهای ضد قارچ به نام تریازول هستند که برای درمان عفونت های قارچی استفاده می شوند. بسیاری از بیماری ها با کپسولهای فلوکونازول درمان می شوند. در این مقاله با فواید و عوارض جانبی این دارو بیشتر می خواهیم.
فارکس نیوز: دیفلوکان ، که به عنوان فلوکونازول نیز شناخته می شود ، برای درمان عفونت های ناشی از قارچ هایی که می توانند به هر ناحیه از بدن (از جمله دهان ، گلو ، مری ، مثانه) حمله کنند ، استفاده می شود. ، ریه ها ، دستگاه تناسلی ، خون).

اشکال مجتلف دارو

کپسول ۵۰ میلی گرم در ۱۰ قطعه
۱۰۰ میلی گرم کپسول در ۱۰ عدد جعبه
کپسول ۱۵۰ میلی گرم ، در جعبه های ۱ عدد
توسط شرکتهای دارویی روز دنیا تولید و به بازار عرضه می شود.

مقدار و نحوه مصرف دارو

مقدار هر دارو توسط پزشک معلوم می شود.
اگر به محض یادآوری یک دارو را فراموش کردید ، آن را مصرف کنید ، اما اگر تقریباً زمان آن رسیده است که دارو را طبق دستورالعمل ادامه دهید ، آن را دو برابر نکنید.
توجه:
درمان عفونت های قارچی حتی پس از از بین بردن تمام علائم بیماری ، ممکن است چندین ماه طول بکشد تا دوره درمانی که توسط پزشک معالج شما انجام شده است را کامل کنید.
مقدار فلوکونازول تجویز شده ، مدت زمان درمان و برنامه درمانی با توجه به محل عفونت قارچی و پاسخ به دارو متفاوت است. بنابراین ، مقدار دقیق این دارو باید توسط پزشک شما مشخص شود. دوز معمولاً از ۱۰۰ میلی گرم تا ۸۰۰ میلی گرم در روز است.
در بعضی از عفونت ها از جمله عفونت های واژن ، درمان توسط پزشک با استفاده از کپسول ۱ میلی گرم تجویز می شود ، بنابراین از تجویز بیش از حد خودداری کنید.
نکته: در موارد نادر ، فلوکونازول می تواند آسیب جدی به کبد وارد کند و منجر به مرگ شود. این به ویژه در مورد بیماران خاص صادق است. بنابراین ، در صورت بروز علائمی مانند تیره شدن ادرار ، از بین رفتن اشتها ، مدفوع ، درد شدید معده و پوست و زردی چشم باید فوراً به پزشک مراجعه کنید.
توجه: اگر یک دوز از دست داده اید ، در اسرع وقت آن را مصرف کرده و از دو برابر شدن آن خودداری کنید.
بزرگسالان
کاندیدیازیس واژینال: ۲۰۰ میلی گرم خوراکی یک بار در روز.
کاندیدیازیس دهان و حلق: روز اول ۲۰۰ میلی گرم خوراکی و سپس ۱۰۰ میلی گرم در روز مصرف می شود. برای کاهش احتمال عود مجدد باید حداقل به مدت ۲ هفته ادامه یابد.
کاندیدیازیس مری: روز اول ۲۰۰ میلی گرم خوراکی ، سپس ۱۰۰ میلی گرم در روز مصرف می شود. بیماران باید حداقل ۳ هفته تحت درمان قرار بگیرند و حداقل پس از ۲ هفته از بین بردن علائم مصرف دارو ادامه یابد.
کاندیدیازیس سیستمیک: روزانه تا ۴۰۰ میلی گرم در مطالعات مختلف استفاده شده است.
عفونت ادراری و پریتونیت: در مطالعات مختلف ، ۵۰ تا ۵۰ میلی گرم در روز استفاده می شود.
مننژیت کریپتوکوکی: روز اول ۴۰۰ میلی گرم خوراکی ، سپس روزانه ۲۰۰ میلی گرم است. درمان تا ۱۰-۱۲ هفته پس از کشت منفی مغز مغز توصیه می شود.
پیشگیری در بیماران تحت پیوند مغز استخوان: دوز توصیه شده روزانه ۴۰۰ میلی گرم است.
کودکان: برای محاسبه میزان کودکان مصرف شده از جدول زیر استفاده کنید:
دوز (روزانه) معادل فلوکونازول در کودکان در مقایسه با بزرگسالان
بزرگسالان                             کودکان
۳mg / kg                                 ۱۰۰mg
۶mg / kg                                  ۲۰۰mg
۱۲mg / kg                                    ۴۰۰mg

تداخل دارویی

در صورت مصرف هرگونه دارویی ، به ویژه سایمتیدین ، ریفامپین ، سیکلوسپورین ، فنیتوئین ، تئوفیلین ، داروهای هیپوگلیسمیک ، وارفارین ، داروهای ضد افسردگی (مانند آمیتریپتیلین و نورتریپتیلین) ، داروهای آرام بخش (مانند دیازپام ، کلوزاپین ، دیازپام) و در مورد داروهای پزشک یا داروساز خود بگویید. (مانند دگزامتازون ، بتامتازون و پردنیزولون).
مصرف همزمان فلوکونازول با ترفنادین ، آستمیزول یا سیزاپراید ممکن است باعث اختلالات قلبی شود ، بنابراین از مصرف همزمان خودداری کنید.
داروهای ضد دیابت ، داروهای ضد صرع (فنیتوئین) ، داروهای قلبی (وارفارین ، وراپامیل و سیزاپراید) ، داروهای هضم کننده (سایمتیدین) ، داروهای ضد قند خون (گلی بنکلامید ، گلیبورید) ، آستمیزول ، سیزاپرید ، آلکالوئید مانند آلکالوئید ، پیموزیدین کوئین ، وریکونازول و الکل
داروهایی مانند ریفامپین و سایمتیدین ممکن است اثر فلوکونازول و هیدروکلروتیازید را کاهش دهند و اثر فلوکونازول را افزایش دهند.
فلوکونازول به دلیل مهار سیتوکروم c ممکن است اثرات زیر را افزایش دهد:
بنزودیازپین ها ، بوسپیرون ، کاربامازپین ، سیساپرید ، قرص های ضد بارداری خوراکی ، استاتین ها ، کورتیکواستروئیدها ، وارفارین ، داروهای ضد افسردگی سه حلقه ای ، تئوفیلین ، لوزارتان ، فنیتوئین ، هالوپریدول ، سیکلوپروپانول ، سیکلوپروپانول ، سیکلوپروانول ، زیدودین

عوارض جانبی کپسول فلوکونازول

هر دارو همراه با اثرات درمانی آن ممکن است عوارض جانبی ایجاد کند. اگرچه همه آنها در یک فرد دیده نمی شوند ، اما در صورت ادامه هر یک از عوارض جانبی ، آنها ضروری هستند.
درد شکم ، حالت تهوع و اسهال ، عوارض کمتری شامل سردرد ، سرگیجه ، اختلالات خونی و آسیب کبدی است.
عوارض جانبی نادر که در صورت بروز سریع باید به پزشک ارجاع شود:
تب و لرز ، ضایعات پوستی ، خارش ، عوارض پوستی (پوسته پوسته شدن ، قرمزی ، تاول ، نازک شدن پوست و نواحی مخاطی) ، عوارض کبدی (تیره شدن ادرار ، از بین رفتن اشتها ، محو شدن مدفوع ، درد معده ، خستگی و ضعف غیر طبیعی ، چشمان زرد) یا خون) و خونریزی جزئی یا کبودی.
عوارض جانبی شناخته شده: در موارد نادر ، علائم نففیلاکسی و آسیب شدید کبدی در ارتباط با فلوکونازول گزارش شده است.
عوارض جانبی بدون عارضه: تشنج (سیستم عصبی مرکزی) ، اختلالات پوسته پوسته شدن مانند سندرم استیون-جانسون ، نکروز اپیدرمی و آلوپسی ، لوکوپنی شامل نوتروپنی و اگرانولوسیتوز ، ترومبوسیتوپنی (خون / لنفوسیت ، لنفوسیت ، لنفوسیت ، لنفوسیت)
عوارض فلوکونازول در بیماران مبتلا به HIV مثبت شیوع بیشتری نسبت به سایر بیماران دارد ، اگرچه الگوی عوارض یکسان نیست

توصیه های در مورد مصرف کپسول فلوکونازول

دارو را از دسترس کودکان دور نگه دارید. دارو را در جعبه با دمای کمتر از ۳۰ درجه سانتیگراد به دور از نور و رطوبت نگه دارید. از داروهای منقضی شده خودداری کنید.
قبل از مصرف این دارو با پزشک خود مشورت کنید:
– در صورت بروز هرگونه بیماری ، به ویژه کلیه ، کبد ، اختلالات دستگاه گوارش و الکلیسم.
– اگر داروی دیگری مصرف می کنید.
– در صورت بارداری و شیردهی.
برای کاهش عوارض دستگاه گوارش توصیه می شود با مصرف دارو همراه باشید.
در صورت بروز زردی ، ادرار کم رنگ ، تغییر رنگ مدفوع ، خارش و کاهش میزان ادرار با پزشک خود تماس بگیرید.
حتی اگر احساس بهبودی کامل می کنید.
اگر در طی ۳ روز از درمان با فلوکونازول احساس ناخوشایندی دارید با پزشک خود مشورت کنید.
به طور همزمان هیچ داروی حاوی الکل یا الکل (برخی داروهای سرد) مصرف نکنید.
در صورت استفاده بیش از ۵ روز ، ممکن است آزمایش خون برای نظارت بر وضعیت کبد و کلیه انجام شود.
اگر علائم شما بدتر یا وخیم تر نشود ، به پزشک خود مراجعه کنید.
اگر قرص های ضد بارداری مصرف می کنید ، علاوه بر قرص های ضد بارداری ، زنان باید از قرص های ضد بارداری دیگری نیز استفاده کنند.
اگر لکه های قرمز روی پوست شما وجود دارد ، به پزشک خود بگویید.
در صورت وجود ادرار تیره ، ضعف ، خستگی و زردی به پزشک خود بگویید.
توصیه می شود هنگام رانندگی یا انجام کارهایی که نیاز به هوشیاری کامل دارند از مصرف این دارو خودداری کنید.
اگر این دارو را مصرف می کنید ، قبل از انجام هرگونه جراحی یا اقدامات پزشکی به جراح خود بگویید.
این دارو باید در افراد مسن با احتیاط مصرف شود.
فلوکونازول برای خانم های باردار و شیرده مضر است. این دارو تأثیر منفی بر روی جنین در رحم دارد. از طرف دیگر ، از آنجا که این دارو به شیر مادر منتقل می شود ، مصرف آن در دوران شیردهی توصیه نمی شود.
کمتر از ۳۰ درجه سانتیگراد نگهداری کنید.
از رطوبت و نور خودداری کنید.
دور از دسترس کودکان نگه دارید.
قبل از مصرف فلوکونازول ، اگر به این دارو یا سایر آزول های ضد قارچی (مانند کتوکونازول ، ایتراکونازول) یا سایر مواد حساسیت دارید ، به پزشک یا داروساز خود بگویید. این محصول ممکن است حاوی مواد غیرفعال باشد که ممکن است باعث واکنش های آلرژیک یا سایر مشکلات شود. برای اطلاعات بیشتر با داروساز خود صحبت کنید.
قبل از استفاده از این دارو ، به پزشک یا داروساز خود بگویید ، به خصوص: بیماری کبد ، بیماری کلیوی.
فلوکونازول ممکن است باعث بیماری قلبی (طولانی مدت QT) شود. فواصل طولانی مدت QT به ندرت می تواند باعث ضربان قلب سریع / نامنظم و علائم دیگر (مانند سرگیجه شدید ، خستگی) شود که نیاز به مراجعه به پزشک دارد.
در صورت ابتلا به بیماری خاص یا داروهای دیگری که باعث طولانی شدن فاصله QT می شوند ، خطر طولانی شدن QT افزایش می یابد. قبل از استفاده از فلوکونازول ، درمورد داروهایی که مصرف می کنید و هرگونه بیماری که دارید از پزشک یا داروساز خود بگویید ، از جمله:
برخی از مشکلات قلبی (نارسایی قلبی ، ضربان قلب آهسته ، طولانی شدن QT در EKG)سابقه خانوادگی مشکلات قلبی خاص (فاصله طولانی QT در EKG ، مرگ ناگهانی قلبی).
مقادیر کم پتاسیم یا منیزیم در خون نیز ممکن است خطر طولانی شدن QT را افزایش دهد. این دارو در صورت مصرف برخی داروهای خاص (مانند دیورتیک ها / قرص های آب) یا در صورت ابتلا به بیماری مانند عرق شدید ، اسهال یا استفراغ افزایش می یابد. در مورد استفاده ایمن از فلوکونازول با پزشک خود مشورت کنید.
این دارو ممکن است باعث سرگیجه یا خواب آلودگی شود. الکل یا ماری جوانا می تواند باعث سرگیجه یا خواب آلودگی شود. اگر این دارو را مصرف می کنید ، رانندگی نکنید ، از ماشین آلات استفاده نکنید و هر کاری را که لازم است بدانید انجام دهید.
از نوشیدن مشروبات الکلی خودداری کنید. در صورت مصرف ماری جوانا به پزشک خود بگویید .
قبل از عمل ، در مورد تمام محصولاتی که مصرف می کنید (از جمله داروهای بدون نسخه ، داروهای بدون نسخه و محصولات گیاهی) به پزشک یا دندانپزشک خود بگویید. بزرگسالان مسن ممکن است نسبت به عوارض جانبی این دارو ، خصوصاً بثورات ، استفراغ ، اسهال و طولانی مدت QT حساس باشند.

مصرف کپسول فلوکونازول در بارداری

رده بارداری C: در زنان باردار مطالعات کافی و کنترل نشده وجود دارد. داده های موجود انسانی نشان دهنده افزایش خطر ناهنجاری های مادرزادی پس از دوز ۱۵۰ میلی گرم است.
چندین گزارش منتشر شده الگوی نادر از ناهنجاری های مادرزادی را در نوزادانی توصیف می کنند که مادرانشان در سه ماهه اول میزان زیادی فلوکونازول (۴۰۰ تا ۸۰۰ میلی گرم در روز) مصرف کرده اند.
این ناهنجاری های گزارش شده مشابه مطالعات حیوانات است. در صورت استفاده در دوران بارداری یا در دوران بارداری ، بیمار باید از خطرات احتمالی جنین آگاه باشد.

Comments