Skip to main content

نازایی در زنان ، برای درمان نازایی چه بخوریم و جلوگیری از نازایی قبل از ازدواج

نازایی در زنان ، برای درمان نازایی چه بخوریم و جلوگیری از نازایی قبل از ازدواج

در این مطلب از سایت خشدار می خواهیم در مورد نازایی در زنان ، برای درمان نازایی چه بخوریم و جلوگیری از نازایی قبل از ازدواج صحبت کنیم امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار گیرد.

برای درمان نازایی چه بخوریم

با افزایش آمار ناباروری و نازایی در میان زنان و مردان نگرانی از این مسئله در بین اکثر زوجین ایجاد شده است ، البته مطالعات و بررسی ها برای پیشگیری ، درمان و رفع نازایی و ناباروی هم هر روز گسترده تر از قبل پیش می رود. تغییر سبک زندگی و حالات روحی زنان باعث تقویت فاکتورهای ناباروی می شود ، عواملی همچون تغذیه در این میان نقش مهم را ایفا می کند.
یک متخصص طب سنتی درباره مصرف مواد غذایی در زنان، گفت:غذاهای مصرفی باید چهار مشخصه همچون پروتئین، قندها، چربی و ویتامین را دارا باشند.
تاثیر پروتئین در بدن
وی با بیان اینکه بدن زنان بیشتر به مواد غذایی پروتئینی نیاز دارد اظهار داشت:پروتئین از دو گروه حیوانی و گیاهی تشکیل شده است که گروه حیوانی از پروتئین هایی همچون لبنیات و گوشت قرمز، مرغ، ماهی و تخم مرغ که در گوشت حیوانات یافت می شود تشکیل شده است.
گروه دیگر پروتئین ها در مواد غذایی همچون نارگیل، لوبیا، سویا، گندم، ذرت، نخود، ماش، عدس و چهار مغز( بادام، گردو، فندق و پسته) که در گیاهان وجود دارد، یافت می شود.
نازایی در زنان ، برای درمان نازایی چه بخوریم و جلوگیری از نازایی قبل از ازدواج
این متخصص طب سنتی به مصرف مواد غذایی قندی اشاره کرد و افزود:دومین مشخصه مواد غذایی قندها هستد که از دو گروه چپ گرا و راست گرا تشکیل شده است، قندهای چپ گرا همچون خرما، توت خشک، مویز، انجیر، قند بعضی نان ها و حتی عسل که در قرآن به شفاء الله یاد شده است به دلیل طبیعی، بودن برای سیستم بدنی زنان مفید و مورد نیاز است و به راحتی جذب بدن می شوند.
در مقابل این گروه، قندهای راست گرا همچون قند، شکر و شکلات هستند که ساخته بشر است و مصرف آن باعث بروز بیماری در افراد می شود و هرگز جذب بدن نمی شود.
کدام چربی ها برای سلامتی و رفع نازایی مفید است؟
وی با توجه به اینکه بدن زنان به چربی نیز احتیاج دارد بیان کرد:مواد غذایی حاوی چربی نیز از دو گروه حیوانی و گیاهی تشکیل شده است.
این متخصص طب سنتی با بیان اینکه روغن های گیاهی خاصیت چربی سوزی دارند، اذعان داشت:مصرف روغن های گیاهی همانند نارگیل، زیتون، کنجد، سویا و تخم کتان که به صورت طبیعی گرفته می شود به دیواره های عروق نفوذ نمی کند و زیتون بخصوص نوع بودار آن به دلیل حاوی امگا ۳ و حالت اسیدی ازبین روغن ها مفیدتر است به دلیل اینکه آهن موجود آنها به عروق و روده ها نفوذ نمی کند و باعث پاکسازی عروق خونی زنان می شود.

Comments